Thursday, September 15, 2005

kleine wasjes, grote wasjes......

weeeeeeheeeeeeee

zit hier midden in little china town, hoewel de kaart dat niet zo ziet. er zitten 'slechts' chinese winkels, restaurants, laundry services enz. in deze straat. en de volgende. maar ja, voor het luttele bedrag van $6 wordt mijn vieze wasje gewassen, gedroogd en weer netjes opgevouwen. anders moest ik het zelf doen, en 2 uur gaan zitten wassen. als jhe het zo bekijkt, is $3 per uur niet zo slecht.

nou, Dnever was op zich niet eens zo erg ;). alleen de hostel viel op het eerste gezicht nogal tegen. maar dat kwam misschien omdat het warm was, ik nog niet gegeten had, en ik de was had willen doen, en omdat het een half uur lopen van de bewoonde wereld was. maar ja. het was niet eens zo'n slecht bed, en het viel op tweede gezicht ook nog wel mee met dat vieze. na het volgende berichtje ben ik lekker naar het centrum gelopen, de Barnes and Noble boekwinkel (met coffeeshop!) opgezocht, en daar eens lekker van de airco en een koffie genoten. (koekje erbij?) daarna een beetje rondgelopen, maar er is echt niet veel te doen als je maar een paar uurtjes hebt. ze hebben daar ook al een Capitol Building, dus netjes ook maar weer wat fotootjes geschoten. van de buitenkant, had echt geen zin om er heeeeeelemaal naartoe te lopen. dus maar weer terug gelopen nadat ik een hele fles water naar binnen had gewerkt (goed he?). tijdje rondgehangen op het toch wel leuke balkonnetje, en daarna binnen een tijdje aan de telefoon gehangen. best leuk dat gratis bellen naar mesen met dezelfde provider. op het laatste nippertje mocht ik nog aanschuiven bij de italiaan op de hoek, maar wat kunnen ze hier toch slecht met pasta omgaan! dit is de derde keer dat ik iets pasta-achtigs at, en de tweede keer dat het echt ongelofelijk slecht was. na ja. het was weer eens wat warms in de maag.

de volgende ochtend op tijd opgestaan en richting de gratis bus gelopen. ik was een kwartiertje te voreg, wat maar goed was, want wonder boven wonder was de trein op tijd! kon nog net na hte inchecken van mijn baggage ergens een (goede!) kop koffie scoren. daarna maar snel naar de trein. de jongen die voor em de trein inliep kon toch geen goede plaats vinden, dus heb ik maar over mijn o zo genereuze hart gestreken. na een tijdje kwamen we in gesprek, wel grappid, deed me erg denken aan Kugs. anyway, hij moest eraf in Glenwood, en de rest van de reis had ik mijn 2 steoltjes voor mezelf. dus, gisteravond kwam ik aan, met de bus naar downtown, en lopend naar de hostel. lekker chinees gegeten, en vandaag dus eindelijk die vieze was. het weer is niet echt denderend, volgens mij heeft het geregend, en op de trein hadden ze het over 63 graden. dat ik ongeveer zo'n 16 a 17 graden voor ons normale mensen.

voor de mesen thuis:

hoe is het met iedereen? de kindjes allemaal al weer gegroeid? (oh ja, ik ben pas 2 weken weg)

Kees/Theresa: wat is het geworden, hoe bevalt het om oma te zijn?

Pa: wie had ooit gedacht dat receptionist zo leuk kon zijn ;)

ron: is de auto al overgeschreven?

doei!!!!!!!!!

4 comments:

Anonymous said...

Hey,
Gelukkig begint je humeur wel op te klaren. Ik begon me al zorgen te maken. Bij mij gebeurt nog niet veel spannends, ik weet alleen niet waar mijn tijd blijft! Heb mezelf ingeschreven bij Tempo Team voor horeca baantjes, wordt nu al platgebeld dus dat is mooi. En ik zou wat moeten doen voor de graduation show en de Rai maar daar ben ik nog niet echt aan toe gekomen. Oja en ik zoek een huis
(getver).
Toedels! Heidi

Anonymous said...

Hoi Judith,
gisteravond heel gezellig diner met fam.vd Pas gehad.Veel te laat gegeten, dus maar 3 uurtjes geslapen vannacht. Floris is uiut zijn hum, die is verkouden en slaapt eindelijk, na 1 1/2 uur "zeuren". Hij kan nu uit zichzelf gaan zitten en probeert nu een eetje te gaan staan.Thomas is ook moe vandaag, wilde om 9 uur al naar bed.Hij was om 5 uur wakker vannacht en wilde naar mij toe.De naaldjes zijn weer uit mijn oor, Juliette was zo lief om ze eruit te halen. Nu ben ik dus aan het "snuiven" en zit hier nu met een hele opgezette maag, dus ik ben benieuwd wat het allemaal gaat worden.Fijn dat het allemaal wat gezelliger gaat worden en troost je, het is hier vandaag ook maar 16 graden en af en toe flinke buien.Over 5 minuten komt Daan,dus ik ga maar weer naar beneden.Doei maar weer

Anonymous said...

hoi Judith
receptionist op het schip van de Zonnebloem is een heel bijzondere ervaring Judith, naast het werk aan de receptie mocht ik ook o.a. wc's schoonmaken en koffie inschenken. Werkdagen van s'morgens 7 tot s'avonds 10. Daarnaast heel veel mensen leren kennen. En het belangrijkste doodzieke mensen een beetje vreugde mogen geven!
gr
Titus

Unknown said...

fijn zeg, wc's schoonmaken. maar je hebt nu geoefend, dus kun je het thuis ook wat vaker doen ;)